گوگل

یکی از کارآمدترین موتورهای جستجو است طی سال های اخیر توسعه یافته و وب سایت ها ، اخبار، مدارک تصویری ، امکانات (pdf) اسناد دولتی را بازیابی می کند دارای جستجوی ساده و پیشرفته است درجستجوی پیشرفته می توان از انواع عملگرهای منطقی استفاده کرد در صورتیکه چند کلمه بدون اعمال ترکیب منطقی وارد عنوان سوند عملگر دقیق ترAND پیش فرض جستجو محسوب می شود برای جستجو می توان عبارت جستجو را داخل گیومه "" قرار داد این موتور جستجو علاوه بر جستجوی کلید واژه ای دارای راهبرد جستجوی موضوعی است که درآن اطلاعات منابع تحت پوشش به صورت طبقه بندی شده ارائه می شوند نتایج جستجو به صورت رتبه بندی شده همراه چکیده ای از محتوای اطلاعاتی سایت های عرضه می شود این موتور دارای امکانات وسیعی برای اولویت یا محدود کردن جستجوهاست می توان جستجوها را به زبان ، محل جستجو یا منابع خاص محدود کرد .

پایگاه اطلاعاتی این موتور جستجو شامل اخبار و گروه های خبری ، فهرست های پستی و صفحات وب می باشد . این نرم افزار فرآیند جستجو و بازیابی اطلاعات را با پیوند خودکار فرامتنی ، دسته بندی موضوعی و چکیده سازی تکمیل می کند جستجوی انواع اطلاعات نظیر شغل ، آموزش ، سرگرمی ، ورزش و ..... از طریق کانال های مختلف زیرمجموعه های مربوطه امکان پذیراست . 

اکسایت نتابج جستجو را براساس میزان ارتباط آنها با واژه مورد جستجو رتبه بندی می کند و برای آگاهی از محتوای هر صفحه توصیفی کوتاه از آن نیز ارائه می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد